Menu Content/Inhalt
Witaj w serwisie arrow Magazyn arrow Czy będzie boom na polskie okapy w Iranie?

Menu główne

Witaj w serwisie

Konferencje

Konferencje

Klub Gepardów

Klub Gepardów

Gepardy Biznesu

Konkurs

Efektywna Firma

Konferencje
Mazowieckie
InfoCredit

Członkowie

Członkowie

Wyróżnieni

Wyróżnieni

Przyjazna gmina

Przyjazna gmina

Przyjazny bank

Przyjazny bank

Instytut Wolności

Instytut Wolności
Czy będzie boom na polskie okapy w Iranie? Drukuj
05.11.2015.
ImageSzeroka współpraca polskich firm z Iranem, który dotychczas obłożony był rygorystycznymi sankcjami, wkrótce będzie możliwa. Przedstawiciele Ciarko, największego polskiego producenta okapów, uczestniczyli w misji gospodarczej GO IRAN.
 
Wnioski płynące z misji są obiecujące: Bliski Wschód jest gotowy na import polskiego AGD, a sanocka firma przewiduje, że obrót w eksporcie okapów na irański rynek w 2016 roku może wzrosnąć – w stosunku do obecnego poziomu - o 70 procent.
 
Image
Panorama Teheranu
 
GO IRAN to przedsięwzięcie zorganizowane przez Ministerstwo Gospodarki i Krajową Izbę Gospodarczą we współpracy z Ambasadą RP w Teheranie oraz Irańską Izbą Handlu, Przemysłu, Górnictwa i Rolnictwa. Pod koniec września przedstawiciele resortu gospodarki, KIG, biznesmeni oraz dziennikarze polecieli do Teheranu, by promować rodzimą gospodarkę i rozwijać dotychczasowe relacje. Udział sanockiej firmy w tym wydarzeniu zaowocował nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych i pogłębieniem tych już istniejących.

Szanse i zagrożenia

Obecnie wymiana handlowa Polski z Iranem kształtuje się poniżej poziomu odpowiadającemu potencjałowi obu państw. Przyczyną są sankcje narzucone na Iran przez Unię Europejską, które w znacznej mierze dotykają sektora finansowego, co wpływa na transfer pieniędzy. Ta sytuacja ma ulec zmianie po zniesieniu restrykcyjnych przepisów w połowie stycznia 2016 roku. Według danych Krajowej Izby Gospodarczej, potencjał gospodarczy Iranu to nie tylko PKB, które w 2014 roku wynosiło 402,8 mld dolarów na 80,8 mln osób, ale również zrównoważony aparat prawny oraz stabilna sytuacja wewnętrzna. - Irańskie firmy wykazują zainteresowane ofertą polskich przedsiębiorstw i są otwarte na współpracę. Bogata tradycja wzajemnych relacji dyplomatycznych przekłada się na zaufanie i chęć realizacji wspólnych projektów. Dla Irańczyków polskie produkty są synonimem jakości i solidności – mówi Kamil Machura, Manager ds. Handlu w firmie Ciarko. Podczas misji gospodarczej polscy przedsiębiorcy zwrócili też uwagę na specyficzne uwarunkowania kulturowe, które przekładają się na relacje biznesowe. - Persowie handel mają niejako wpisany w kod genetyczny i są twardymi negocjatorami. W odróżnieniu od europejskich przedstawicieli biznesu, szybko starają się też skrócić dystans i nawiązać jak najbliższe relacje – dodaje przedstawiciel Ciarko.

Dobre prognozy

- Z uzyskanych podczas misji gospodarczej informacji wynika, że 35% irańskiego społeczeństwa to dynamicznie rozwijająca się klasa średnia, do której w głównej mierze chcemy kierować naszą ofertę. Liczymy, że okapy Ciarko spotkają się z uznaniem ze względu na ich dobre parametry techniczne, wysoką jakość i wyjątkowy design – dodaje Kamil Machura. Podczas misji gospodarczej w Teheranie Ciarko zaprezentowało wszystkie linie swoich produktów.
- Rozmowy z potencjalnymi klientami umożliwiły nam zdefiniowanie potrzeb irańskiego rynku, dzięki czemu jeszcze lepiej możemy do niego dopasować naszą ofertę. Z dwiema firmami już prowadzimy zaawansowane negocjacje i jesteśmy przekonani, że uruchomienie kontraktów to kwestia kilku tygodni. Rokujemy, że dzięki nowym umowom, w 2016 roku wartość eksportu do Iranu wzrośnie przynajmniej o 70% – kontynuuje Kamil Machura.
Skuteczni w eksporcie
Szansa na rozkwit irańskiej infrastruktury daje ogromne możliwości rozwoju polskim przedsiębiorcom. Ciarko od lat umiejętnie wykorzystuje potencjał zagranicznych rynków - niemieckiego, holenderskiego i skandynawskiego.
 
Image
Okapy firmy Ciarko
 
Okapy z Sanoka znajdziemy również m.in. w Mołdawii, Tunezji czy Rosji. W pierwszym półroczu bieżącego roku polski producent odnotował 34-procentowy wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej, pomimo trudnej sytuacji polityczno-gospodarczej w tamtym rejonie. Firma nieustannie szuka nowych możliwości oraz sukcesywnie rozbudowuje sieć sprzedaży.
 
źródło: Sfera PR
 
designed by www.madeyourweb.com