Menu Content/Inhalt
Witaj w serwisie arrow Członkowie arrow Firmy arrow Branża spożywcza arrow Wysowianka - zdrowy biznes z miejsca, gdzie niebo łączy się z ziemią
Wysowianka - zdrowy biznes z miejsca, gdzie niebo łączy się z ziemią Drukuj
05.09.2016.

ImageUzdrowisko, mineralne i lecznicze wody ze źródeł w Wysowej Zdrój oraz wsparcie sportu – to trzy filary, dzięki którym dynamicznie rozwija się marka Wysowianka.

 
Magiczne miejsce w kotlinie Beskidu Niskiego, słoneczna, górska  dolina rzeki Ropy. Wysowa Zdrój swój unikalny dla zdrowia mikroklimat zawdzięcza krystalicznemu górskiemu powietrzu i nieskażonej przyrodzie. Ale szczególnie wyróżniają tę miejscowość groźnie brzmiące substancje - szczawy wodorowo-węglanowo-chlorkowo-sodowe oraz węglanowo-sodowo-wapienne. W rzeczywistości  te skomplikowane związki są skarbnicą dla zdrowia.

 

Image 

To solanki zawarte w naturalnych, mineralnych wodach bijących z podziemnych źródeł w Wysowej Zdrój. Między innymi dzięki takim wodom kuracjusze miejscowego uzdrowiska powracają do zdrowia i witalności. Bez tych leczniczych źródeł nie byłoby również marki Wysowianka, czyli kilku rodzajów wód premium, które cieszą się rosnącym powodzeniem dbających o siebie smakoszy w Polsce. Na zagranicznych rynkach Wysowiankę również zaczynają kupować i pić ludzie, którym zależy na zdrowiu, świetnej formie i dobrej energii.


Image

 

Czarowna, górzysta Wysowa Zdrój zwana jest miejscem, gdzie łączy się niebo z ziemią. Uzdrowiskowe walory tak malowniczego rejonu znane były już w XVII wieku. Sprzedaż leczniczych, butelkowanych wód z wysowiańskich źródeł ruszyła w latach 80-tych XIX wieku. Popularność na skalę europejską uzdrowisko i jego wody zyskały na początku XX wieku. Po drugiej wojnie światowej produkcję wody mineralnej „Wysowianka” uruchomiła w 1949r. Spółdzielnia „Żwirowiec” z Biecza. W 1959 roku produkcją rozlewanych do szklanych butelek wód zajęło się Uzdrowisko Wysowa SA. Rzecz jasna zgodnie z nazwą firma także zajmowała się i wciąż się zajmuje lecznictwem uzdrowiskowym. W 2012 roku uzdrowisko przestało należeć do państwa i zyskało prywatnego właściciela – konsorcjum spółek Promet, Promet Cargo i Tur- Trans – Gapsa.

Image


Dziś zyski firma czerpie dzięki dwóm filarom swojej działalności, czyli sprzedaży wód Wysowianka i działalności uzdrowiskowej. Główne marki wód to lecznicze Józef, Henryk i Franciszek oraz mineralne Wysowianka i Wysowianka – Zdrój.  Obecnie kuracjusze mogą wracać do sił korzystają z trzech obiektów  - Sanatorium Uzdrowiskowego „Biawena” , Szpitala uzdrowiskowego „Beskid” oraz Zakładu Przyrodoleczniczego. 

 

Image

 

Biznesowy model lecznictwo plus naturalne wody przynosi efekty. W 2015 roku firma miała 23 miliony zł przychodów, z czego zysk wyniósł ponad 1 milion zł. Popyt na Wysowiankę rośnie w takim tempie, że niezbędna stała się rozbudowa rozlewni, która pozwoli zwiększyć produkcję ponad dwukrotnie. Wody z Wysowej również zyskują uznanie zagranicą, szczególnie w Azji. Chińczykom na tyle posmakowały lecznicze i mineralne Wysowianki, że z biznesowymi wizytami już kilkakrotnie odwiedzili zakład. Toczą się z nimi zaawansowane handlowe rozmowy.
Samo uzdrowisko ciągle się modernizuje. Inwestycje w lecznictwo i miejsca pobytu kuracjuszy od początku prywatyzacji kosztowały już ponad 14 milionów złotych. W perspektywie 5 lat firma planuje budowę komercyjnego obiektu do lecznictwa, który będzie nastawiony na prywatnych klientów i starzejące się społeczeństwo.


Image

 

Zdrowie, nawadnianie, energia i świetna forma – te określenia przyświecają uzdrowisku jak i markom Wysowianki. Naturalną konsekwencją postawienia na takie wartości staje się sport. Wysowianka wspiera futbol, żużel i kolarstwo. Jednak głównie postawiła na wymagający tak świetnej wydolności, równowagi fizycznej i psychicznej jak i precyzji sport jakim jest biathlon. Marka od 2016 roku stała się sponsorem reprezentacji Polski w tej dyscyplinie. Biznes i sport w tym wypadku świetnie się zgrały. Bo biathloniści z marką Wysowianka na ramieniu biegają na nartach i precyzyjnie strzelają do tarcz, a wody z Wysowej Zdrój celnie trafiają w gusta wyrafinowanych smakoszy.

Uzdrowisko WYSOWA S.A. w Wysowej - Zdrój została wyróżniona przez Instytut Europejskiego Biznesu w X edycji Konkursu Gepardy Biznesu 2015 na podstawie wiarygodnych danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego.

 

 
designed by www.madeyourweb.com